Sunday 8 October 2017

Strategisk Trening Plan Eksempel


For Trenere Hva Skaper Organisasjoner Opplæringsplan Strategisk Jeannette Gerzon Organisasjon og Medarbeiderutvikling MIT Menneskelige Ressurser November 2011 For å sikre at organisasjonen blir servert både på kort og lengre sikt, er en strategisk tilnærming til opplæring viktig. Treningen selvfølgelig varierer i leveringsmetoder fra e-læringssegmenter tatt på nettet, for å leve klasseromsopplæring, til off-site programmer, læring på jobb, cohort-baserte webinarer og andre formater. Giver leveringsalternativer, så vel som mange andre variabler, hva gjør det mener for en organisasjonens tilnærming til trening og læring å være strategisk. En strategi innebærer en plan for å komme fra et utgangspunkt til et bestemt mål eller sett med mål. En strategisk treningsplan vil innebære å artikulere disse påtatte utfallene og en kombinasjon av flere relaterte aspekter. Disse inkluderer, men er ikke begrenset til, følgende aspekter: Klart artikulerte utfall Disse kan kalles ønskede resultater, mål, resultater eller sluttsteder. For en plan for å være strategisk, må utkastene formuleres, avgjøres og støttes. Destinasjonen gir fokus, og med klarhet om fokuset, kan en strategi for å nå den utvikles. Veiledende prinsipper Før eller etter prosessen med å artikulere de ønskede resultatene, kan det være nyttig å avgrense de ledende prinsippene som støtter organisasjonens inneboende verdier. For eksempel ldquoProviding rettidig og effektiv tilbakemelding til ansatte er viktig for organisasjonens suksess, rdquo kan være et prinsipp som kan bidra til å utvikle et treningsprogram for ledere. På denne måten kan ledelsesutviklingsprogrammer referere til en modell for tilbakemelding som brukes i de ulike lederopplæringssessene. Articulating de ledende prinsippene støtter organisasjonsverdier og gir retning for prosessen når målene nås. Virkning på organisasjonens oppdrag og operasjoner En opplæringsplan er strategisk hvis den fundamentalt understreker og påvirker organisasjonens virksomhet og oppdrag. Denne bunnlinjen kan være økt inntekt, eller det kan være andre aspekter som påvirker det grunnleggende fokuset i den organisasjonen. Ønskede resultater må være formulert og gi fordel til den fremtidige tilstanden i organisasjonen. For eksempel, ved å sikre opplæring er standardisert for prosjektledere, kan prosjektets tidsrammer og tidsfrister være mer nøyaktige og oppnåelige. Senior ledere og ledelse involvering Både senior medlemmer og ledere bør være oppmerksomme, støttende og engasjert i programplanlegging og tilbud. Uten deres engasjement, kan ansatte konkludere med opplæringen spiller ingen rolle for disse seniorledere. Med ledende ansatte og ledelsesinngang og tilstedeværelse, vet de at de kan ta seg tid til å delta på treningen og bli støttet på jobben. I tillegg, for å overbygge klasserom eller online læringsprogrammer til faktiske behov på jobb, kan ikke frontlinjelederens rolle undervurderes. Hvis John i avdeling B tar en to-dagers opplæring om å møte fasiliteringsferdigheter, men går tilbake til sitt hjemmekontor og aldri tilrettelegger for et møte, er treningstreningens bruk begrenset. Bruke sammenhengen mellom formell og uformell avhenger av frontlinjens leder som trenger å være spesielt involvert. Dette engasjementet kan omfatte valg av trening, innhold, støtte på jobben, måling og andre aspekter. Nåværende tilstands vurdering De fleste treningsprogrammene bør inkludere en behovs vurdering for å bestemme spesifikke treningsbehov. Behovsanalyser innebærer mange av faktorene som er nevnt ovenfor og gir strategisk innsikt i bokstavelig talt ldquowhatrdquo som trengs. Men noen ganger kan en gruppe eller et område allerede kjenne sine behov. For eksempel, hvis programvare nettopp har blitt oppdatert, kan det være åpenbart at personalet trenger trening for å kunne bruke den. Denne ldquojust-in-timerdquo trening adresserer et øyeblikkelig behov og er mer taktisk fokusert. Noen ganger leveres just-in-time trening sammen med langsiktig planlegging. Det vil si at bare treningsopplæring og vurdering av behov ikke trenger å motsette seg hverandre. Begge kan være akkurat det som trengs. Ofte utforskes en gapevaluering og avklares. En ldquogap assessmentrdquo identifiserer gapet mellom nåværende tilstand og futurersquos mål, og deretter kan treningen gis for å møte disse behovene. Målebærbarhet Hvordan skal treningsresultatene måles og opprettholdes Selv om det er to forskjellige spørsmål, går de hånd i hånd fordi det er vanskelig å sikre bærekraft uten måling. Også, ulike typer målinger og ulike avkastninger på ressursinvesteringen for å ta disse målingene, må nøye vurderes. Denne ressursinvesteringen inkluderer bemanning og andre ressurser for å utvikle, organisere og gjennomføre valgte tiltak. Det finnes mange opplæringsprogrammer på ldquoreturn on investmentrdquo (ROI) og ulike beregninger og prosesser som avkastningen kan bestemmes på. Å utforske disse valgmålingene og ta beslutninger om best mulig bruk av ressurser, bidrar til å nå de ønskede målene. Med andre ord: hvis målingskostnadene overstiger bruken av målingen, er slike tiltak ikke strategiske. På samme tid, uten klare tiltak, kan det være vanskelig å opprettholde opplæringen og vite om den produserer de ønskede resultatene. Så det er viktig å utforske målealternativene og ta valg som fungerer bra for organisasjonen. End-user Input Selv om det til tider overses, bidrar sluttbrukerinngang både i evaluerings - og senere faser til strategisk planlegging. Dette kan gjøres gjennom fokusgrupper, intervjuer, spørreundersøkelser eller en kombinasjon av disse alternativene. Opplærer treningsplanen og oppfyller perspektivet til de svært folkene som vil bruke det. Hvis så er, er strategiske mål langt mer sannsynlig å bli nådd. Ytelsesmålinger Hvordan vurderes ytelsen målt i organisasjonen og hvordan relaterer det seg til treningsplanen Hvis Lee trener på å utrullere et nytt program for sin avdeling, måles han på hans suksess når han gjør det hvis Lee tar denne treningen, men i sin prestasjonsvurdering er vurdert på helt andre tiltak, trening er ikke direkte relatert til hans gjennomgang. For en organisasjonens opplæring planlegger å være strategisk, er forbindelsen til ytelsesvurderinger og tiltak for den opplæringen avgjørende. Hvis den er tilkoblet, forbedrer organisasjonen sin strategiske orientering, fordi opplæring blir brukt, bokstavelig talt, til det som forventes å skje på jobben. Dette betyr at det er langt mer sannsynlig at målene nås. Tidsramme Utvikling av tidsrammen som en del av målet vil bidra til å nå målene med suksess for organisasjonen. Tidsrammer varierer. Noen grupper planlegger nå i strammere tidsrammer, gitt hastigheten og tempoet i todayrsquos teknologi og arbeidsplass. Mens noen tenker når det gjelder 1-3 måneder, spenner andre i 1-3 eller 3-5 år. Å velge timeligheten til opplæring er også nøkkelen til å svare på spørsmålet om hvorvidt læringen kan brukes fullt ut på jobben. For å lykkes, er infrastruktur (for eksempel administrasjonsstøtte) nødvendig for å sikre anvendelighet og bærekraft innenfor tidsrammen som planlagt. Utvikling og planlegging Hvem vil lede disse anstrengelsene fremover og med hvilket lag og sponsorskap Utpekning av spillerne, inkludert en prosjektleder, er nøkkelen til å nå opplæringsmål. Avgrens handlingene som skal tas, tidsplanen og rollene (hva, når, hvem) tillater vellykket implementering. Et utgangspunkt, klare mål og en plan for å nå disse målene tyder på en strategisk orientering. For å lykkes, er implementeringsplanlegging, overbevisende kommunikasjon og inspirert undervisning avgjørende. Også nøkkelen er deltakelsesnivået til de som deltar. Strategi kan skape strukturen for utmerket undervisning og trening. Det er imidlertid kombinasjonen av strategi med inspirert instruksjon og dedikert deltakelse som mest sannsynlig tilfredsstiller resultatene. MIT Learning CenterHow å utvikle en treningsstrategi For ofte blir trening og suksess i en organisasjon målt av antall treningsøkter gitt og antall personer på setene. Dette representerer ikke tilstrekkelig verdien av trening i en organisasjon. Opplæringen må fokusere på å forbedre dagens ytelse i en organisasjon, samt sørge for at ferdighetssett eksisterer blant ansatte for fremtidige kompetanser som kreves av organisasjonen. Nedenfor er en grafisk fremstilling av alle innholdsområdene som er behandlet i denne artikkelen for å svare på spørsmålet om hvordan man skal bygge opp et organisasjonsopplærings - og utviklingsprosjekt. Hva er en treningsstrategi En treningsstrategi er en for trening og utvikling i en organisasjon som krever gjennomføring for å oppnå suksess. Det er en plan som trenger å støtte optimalisering av menneskelige ressurser kapital i organisasjonen. Det er viktig at treningsstrategien er tilpasset organisasjonsstrategien og gjør det mulig å realisere visjonen. Hvorfor ha en treningsstrategi Mange poeng kan fremmes til fordel for hvorfor du trenger en treningsplan. Den mest overbevisende skjønner imidlertid i resultatene av en nylig studie av 3000 firmaer gjort av forskere ved University of Pennsylvania. De fant at 10 av inntektene - brukt på kapitalforbedringer, øker produktiviteten med 3,9 brukt på utvikling av menneskelig kapital, økt produktivitet med 8,5 Hva er komponentene Hvordan lager de? En strategi designet, men ikke implementert, er verdiløs For å bringe om de beste resultatene for treningsstrategien, må treningsproduktene eller tjenestene markedsføres og fremmes ved å manipulere følgende: Hold opplæringskant og fremtidig fokusert. Sørg for at det er praktisk overføring av læring. Strategisk opplæring Hvis du følger en strategisk treningstilnærming i din bedrift, kan den positive effekten på produktivitet og moral være bemerkelsesverdig. Hva trener som i din bedrift Spilder du penger gjennom ineffektiv trening For eksempel sender du ansatte på ekstern opplæring når betydelige besparelser og et bedre resultat kan oppnås ved å arrangere en skreddersydd intern hendelse. Er noen ansatte i lang tid uten å motta Eventuelle læringsmuligheter, noe som resulterer i mulig stagnasjon Er treningen du organiserer tydelig knyttet til bedriftens mål En proaktiv, snarere enn reaktiv tilnærming til trening på arbeidsplassen, tilpasset forretningsplanen, er alltid mer effektiv. Her er tre trinn du kan ta: Trinn 1: Identifiser læringsbehov Hold strukturerte intervjuer med sentrale aktører i bedriften din, for å undersøke treningsbehov. Bruk en tragt tilnærming se på firmaet, teamet og den enkelte. Kryss av funnene dine og undersøk tilgjengelige beregninger som antall ansatte, fravær og kundekommentarer. Her er noen av situasjonene som skaper behovet for trening: Ansette nye ansatte for å fylle jobber som er ledige av personer som forlater eller flytter i virksomheten Ansette nye ansatte på grunn av økt etterspørsel Trene på eksisterende ansatte for å forbedre dagens standard av ytelse Opplæring av eksisterende personale som overføres eller fremmes Trening på nye arbeidssystemer eller prosesser Opplæring på nytt utstyr Regulatorisk opplæring som helse og sikkerhet Opplæring som følge av et forandringsinitiativ Trinn 2: Allokere ressurser Det er vanlig å være overambitiv. Det er bedre å fokusere på prioriteringer, forplikte og fullføre en liten trening, i stedet for å sette på ressurser og avslutte årets manglende mål. Faktorer som skal vurderes: Hva er størrelsen på treningsbudsjettet Hvor mye stab kan vi tildele til opplæring Hvilket personale kan slippes til trening Når er det beste tidspunktet for å fullføre treningen Hvor lenge skal trening ta Hva er den mest hensiktsmessige metoden? Skal treningen leveres individuelt eller gruppert? Skal trening holdes internt eller på et eksternt sted? Har vi utstyr og utstyr til å trene internt. Trenger vi å trene internt trenere? Trinn 3 Utforme en treningsplan En opplæringsplan er normalt en tabelloppsummering av følgende informasjon: Opplæringsbehov Læringsmål Lærerens navn DatesDuration Opplæringsmetode Venue (intern eller ekstern) OpplæringsleverandørTrainerkostnad Fullført (YN) Når en strategisk treningsplan er godkjent, kan den danne grunnlag for opplæring aktivitet for året, for å bli gjennomgått med jevne mellomrom. Hvert element på planen skal stresses testet. Noen ganger sendes ansatte på trening for å løse et problem - når løsningen ligger andre steder. Du kan også likvide retningslinjer for å utforme treningsplanen Selvstyrte elever kan bruke disse retningslinjene for å utvikle sin egen treningsplan. Hvorvidt deres treningsmål innebærer å lære visse emner og ferdigheter, kan elevene starte sin læring ved å starte planleggingen. MERK: Ikke bli skremt av lengden på dette rammeverket. Hvis du så på en liste over alle trinnene som er nødvendige for å handle i dagligvarehandel, vil du sannsynligvis bli hjemme. Du kan fullføre disse retningslinjene uten å være ekspert. Alt du trenger er å gjøre en forpliktelse og ta et par timer av tiden din - i løpet av hvilken du skal lære, også Seksjoner av dette emnet inkluderer også Bibliotekets blogger knyttet til utforming av opplærings - og utviklingsplaner I tillegg til artiklene om dette Gjeldende side, se også følgende blogger som har innlegg relatert til utforming av opplærings - og utviklingsplaner. Skann ned bloggensiden for å se ulike innlegg. Se også delen quotRecent Blog Postsquot i sidelinjen til bloggen, eller klikk på quotnextquot nær bunnen av et innlegg i bloggen. Bloggen kobler også til mange gratis relaterte ressurser. Veibeskrivelse til Bruk quotComplete Retningslinjer. sitat Hvis du utformer en treningsplan for å forbedre innledende forståelse og ferdigheter i ledelse, ledelse eller veiledning, følg instruksjonene i de aktuelle emnene Management Development. Ledelseutvikling eller veiledningsutvikling. MERK: I dette dokumentet benyttes termen quotsupervisorquot for å henvise til stillingen til hvilken eleven direkte rapporterer, for eksempel en konsernsjef til styret. Opprett treningsplanen din ved å gå gjennom hvert av de følgende nummererte trinnene i dette dokumentet. Du vil bli guidet til å skrive din treningsplan ved hjelp av rammeverket for å utforme treningsplanen. Forberedelse for å designe din treningsplan Ikke bekymre deg om din plan er perfekt eller ikke - Planen er veiledning, ikke lov Ikke bekymre deg for om du helt forstår nøkkelord i trening eller om planen din er quotperfectquot eller ikke. Nøkkelen er å komme i gang. Start enkelt, men start. Gjør det beste du kan for nå. Det er ingen perfekt plan. Du gjør planen i henhold til din egen natur og behov. Dessuten er det ikke viktig å holde fast i planen for planens skyld. Planen vil sannsynligvis endres etter hvert som du går. Det er fint, så lenge du har lagt merke til at det er blitt forandret og hvorfor. Husk at trening og utvikling er en prosess Så ofte når vi utformer en plan, blir planen slutt i stedet for midler. Planen er en generell guide - den virkelige skatten som er funnet ved å implementere planen er den læringen du oppnår. Læring er en pågående prosess. Se på å lære som en prosess, og du nyter lang tid under reisen i stedet for kort tid på reisemålet. Få noen følelse av disse grunnleggende vilkårene Du trenger ikke å være ekspert på følgende vilkår - bare få en generell følelse om dem. Kan noen av de følgende emnene være nyttige for deg på dette tidspunktet i utformingen av treningsplanen Fastsettelse av dine overordnede mål i opplæring Denne delen hjelper deg med å identifisere hva du vil kunne gjøre som følge av å implementere treningsplanen, for eksempel kvalifisere for en bestemt jobb, overvinne et ytelsesproblem, møte et mål i din karriereutviklingsplan, osv. Elevene er ofte bedre rustet til å jobbe i de fleste to til fire mål om gangen. Valgfritt: Du vil kanskje vurdere noen av følgende informasjoner igjen: Mål - Velge opplærings - og utviklingsmål Er det noen tidslinjer som du bør vurdere i planen din. Må du oppnå noen bestemte områder av kunnskap eller ferdigheter av en viss tid i så fall kan dette påvirke ditt valg av læringsmål og læringsaktiviteter for å nå målene. (Legg inn dine tidslinjer i rammen for å utforme treningsplanen.) Forfølger du trening og utvikling for å håndtere et ytelsesgap Et prestasjonsgap er vanligvis angitt fra ytelsesvurderingsprosessen. Prestasjonsvurderingsdokumentet bør allerede inneholde en grundig beskrivelse av de kunnskaps - og ferdighetsområdene du må lære for å forbedre ytelsen. For å forstå resultatutviklingen, se Medarbeiderutvikling. Eller er planen om å takle et vekstgap. Hvis ja, nøye identifisere hvilke områder av kunnskap og ferdigheter som trengs for å nå dine mål i din karriere. Vurder å referere til jobbeskrivelser, kompetanselister eller til og med nettverk med andre allerede i stillingene du vil nå i nær fremtid. Følgende lenker kan hjelpe deg. Jobbbeskrivelser Kompetanse Nettverk Karriereplanlegging Jobbsøking Eller er planen om å takle en mulighetsgap Hvis det er tilfelle, må du nøye identifisere hvilke områder av kunnskap og ferdigheter som trengs for å utføre jobben eller rollen som snart kan være tilgjengelig for deg. Igjen, vurder jobben beskrivelser, kompetanselister eller intervjuer noen allerede i jobben eller rollen som snart kan være tilgjengelig for deg. Følgende lenker kan hjelpe deg. Jobbbeskrivelser Kompetanser Nettverk Karriereplanlegging Jobbsøking Få tilbakemelding fra andre Be om råd fra venner, jevnaldrende, dine veiledere og andre. De kan være en ekte skatt for sanntids tilbakemelding om deg. For eksempel kan du (og din veileder, gjelde) kunne jobbe sammen for å gjennomføre en SWOT (en akronym) analyse, blant annet å identifisere dine s trengths, w eaknesses, o pportunities og eventuelle hester for å nå de ønskede målene dine. Skal du utføre en selvvurdering Du kan for eksempel (og din veileder) gjelde for å kunne utføre en SWOT (en akronym) analyse, blant annet å identifisere dine s trengths, w eaknesses, o pportunities og t hreats å nå de ønskede målene dine. Det finnes også et bredt utvalg av selvvurderinger tilgjengelig ved Self-Assessment (mange selvvurderinger). Er en liste over kompetanser, jobbeskrivelser eller jobbanalyse tilgjengelig for å hjelpe deg med å identifisere dine trenings - og utviklingsmål. En kompetanseliste er en liste over evner trengte å utføre en viss rolle. Listen kan være svært nyttig for deg når du identifiserer dine læringsmål i din trenings - og utviklingsplan. Se informasjon i seksjonene Jobbanalyse Jobbbeskrivelse Kompetanser Begynn å tenke på hvor mye penger du trenger for å finansiere planen din. Du trenger kanskje penger, for eksempel å betale trenere, skaffe fasiliteter og materialer til treningsmetoder, lønne lønn for ansatte under oppmøte til treningsarrangementer, etc. Begynn å registrere dine forventede utgifter i avsnittet "Utforming av opplæringsplanen" i rammeverket. Identifiser dine treningsmål. Nå skal du ha en sterk følelse av hva dine treningsmål er, etter å ha vurdert hvert av trinnene ovenfor. Det er viktig at målene er utformet og formulert for å være quotSMARTERquot (et akronym), det er sertifisert, lettvint, en forståelig for deg, ralalistisk å oppnå, tidsbegrenset med en tidsfrist, og øke evnen og r ewarding til deg. (For mer veiledning, se Mål og mål bør være smartere.) Skriv ned treningsmålene dine i rammen for å utforme treningsplanen din. Bestemme dine læringsmål og aktiviteter Formålet med denne delen av planleggingen er å designe læringsmål som i siste rekke oppnår å nå dine generelle opplærings - og utviklingsmål. Du vil også identifisere læringsaktiviteter (eller metoder) du må gjennomføre for å oppnå dine læringsmål og generelle opplæringsmål. Du vil kanskje revurdere informasjon i seksjonene: Utforming av opplæring (identifisere læringsmål, metoder for bruk osv.) Metoder - Å huske noen grunnleggende prinsipper om voksent læringsmetoder - Noen grunnleggende feil å unngå når du velger metoder Metoder - Bygg mer lære i opplærings - og utviklingsplanen Ulike ideer for måter å lære på Identifiser noen foreløpige læringsmål for hvert nytt område av kunnskap eller ferdigheter som du trenger å lære. Nøye vurdere hvert av dine treningsmål. Hva spesifikt må oppnås (det vil si hvilke målsettinger som skal nås) for at du skal nå disse målene Hvilke av disse målene krever å lære nye områder av kunnskap eller ferdigheter Disse målene vil sannsynligvis bli læringsmål i treningsplanen. I likhet med arten av opplæringsmål, bør læringsmålene utformes og formuleres som quotSMARTERquot. (Se grunnleggende retningslinjer og eksempler for å skrive læringsmål.) I hvilken rekkefølge skal læringsmålene oppnås Vanligvis bygger læringen på læring. Det kan være nyttig å lære visse områder av kunnskap og ferdigheter før du lærer nye områder. Forsiktig vurdere - Når du har oppnådd alle dine læringsmål, vil du faktisk ha oppnådd alle dine overordnede treningsmål Nå leser du for å skrive ned dine læringsmål i rammen for å utforme treningsplanen. Hva er de beste læringsaktivitetene (metoder) for at du skal oppnå dine læringsmål? Må metodene matche din spesielle læringsstil, f. eks. leser, gjør eller lytter Vil metodene strekke dine stiler også? Er metodene lett tilgjengelige for deg? Bruk metodene utbytte av virkelige læringsmuligheter, f. eks. Bruk opplæringsmuligheter på arbeidsplassen, virkelige problemer som oppstår på jobben, bruk av prosjekter og programmer på jobb. Merk at læringsaktiviteter alltid samsvarer med læringsmålene på en-til-en-basis. Du kan ha glede av følgende koblinger, noen typiske måter å lære på. Noen nye måter å lære på arbeidsplassen og lærestilinventariet.) Lærer dine læringsaktiviteter dine pågående refleksjoner om din læring Du (og din veileder, hvis det er aktuelt) vil ha glede av å ta deg tid til å stå tilbake og spørre om hva som skjer i trening, hva lærer du og hvordan, hvis noe skal endres, etc. Ferdigheter i refleksjon er avgjørende for løpende læring i ditt liv og arbeid. Vurder å bruke en privat læringsdagbok. Nå leser du for å skrive ned dine læringsaktiviteter i rammen for å utforme treningsplanen din. Hvilke observerbare resultater, eller bevis for læring, vil du produsere fra dine læringsaktiviteter som kan vurderes for verifisering av læring. For ideer om hva som resulterer i å designe i planen, se eksempler på lærers resultater som virkemidler for å verifisere læring. Nå er du klar til å skrive ned dine bevis for å lære i rammen for å utforme treningsplanen din. Hvem vil verifisere at alle dine læringsmål er nådd? Ideelt er din læring vurdert av noen som har sterk kompetanse innen kunnskap og ferdigheter som kreves for å oppnå dine treningsmål. Nå er du klar til å skrive ned evaluatoren din i rammen for å utforme treningsplanen din. Nå som du vet hvilke aktiviteter som skal gjennomføres, tenk igjen om eventuelle kostnader som trengs, f. eks. for materialer, anlegg, etc. Du vil kanskje oppdatere quotBudgetquot-delen i rammen for å utforme treningsplanen din. Hvordan vil du håndtere pågående tid og stresshåndteringsproblemer mens du implementerer din plan. Profesjonell utvikling inkluderer i tillegg behovet for selvutvikling også. Derfor kan du vurdere informasjon i seksjonene Stresshåndtering Tidshåndtering Arbeids - og livssaldo Selvtillit Emosjonell intelligens Opprettholde en positiv holdning Utvikle ethvert materiale du trenger Målet med denne fasen av din planlegging er å skaffe eller utvikle ressurser du trenger for å utfør aktivitetene du valgte i forrige fase av planen. Det kan hende du vil lese informasjon i avsnittet Utvikle opplæringsmateriell (utvikle fasiliteter, dokumenter, grafikk, etc.). Vurder om du trenger å oppnå eller starte: Melde deg på kurs, kjøpe bøker, planlegge tid med eksperter, få en veileder, planlegging tid med din veileder osv. Nå som du har tenkt nærmere på læringsmetoder og tilhørende materialer, tenk igjen om eventuelle kostnader som trengs, f. eks. for materialer, anlegg, etc. Du vil kanskje oppdatere quotBudgetquot-delen i rammen for å utforme treningsplanen din. Skulle noen av dine planlagte læringsmetoder bli pretested Skulle du ha noen andre bruke metodene og dele deres inntrykk om metodene med deg Har du kort gjennomgått metodene, f. eks. dokumentasjon, overhead osv. Opplevde du vanskeligheter med å forstå metodene Planlegging Gjennomføring av treningsplanen Målet med denne fasen av planleggingen er å sikre at det ikke er noen overraskelser i gjennomføringsfasen av treningen. Du vil kanskje vurdere informasjon i følgende avsnitt Implementering - Gjennomføring eller opplæring av opplæringen Under trening, hvordan vil du være sikker på at du forstår den nye informasjonen og materialene Utfør regelmessig en kort test, f. eks. alle en gang imellom, prøv å huske hovedpoengene til det du nettopp har lært, test deg selv, etc. Hvis du er forvirret, fortell treneren din nå. Vil din læring være engasjerende og morsom Er du sikker på at du får den nødvendige pågående tilbakemelding, veiledning, veiledning etc. i løpet av trenings - og utviklingsaktiviteter Vurdere informasjon i seksjonene Deling Tilbakemelding Coaching Mentorisme Motiverende Ansatte Rådgivning Opprettholde moral Hvor vil du få nødvendig administrativ administrasjon? støtte og materialer gt Under implementering, hvis det skulle gjøres noen endringer i planen, hvordan vil de spores Hvordan skal planen redesignes Hvordan kommuniseres det og til de riktige personene Planlegging Kvalitetskontroll og evaluering av treningsplan og opplevelser Målet med denne fasen av planleggingen er å sikre at planen din virkelig møter dine treningsmål på en realistisk og effektiv måte. Du vil kanskje vurdere informasjonen i seksjonen: Evaluere treningsprosess og resultater Whos ansvarlig for implementering og sporing av din overordnede plan Hvordan vet du om planen er på sporet eller må endres Overvei å ha en lokal opplæringsekspert gjennomgå planen. Eksperten kan spesielt vurdere om - treningsmålene dine vil gi deg de ønskede resultatene (og din organisasjon, hvis det er aktuelt), - læringsmål er spesifikke og tilpasset dine overordnede treningsmål, - de beste metodene er valgt for å nå dine læringsmål, og - din tilnærming til evaluering er gyldig og praktisk. Du vil kanskje oppdatere quotBudgetquot-delen i rammen for å utforme treningsplanen din. Er tilnærming til evaluering inkludert i alle faser av planen. For eksempel, blir metodene dine forundret før du blir brukt. Er du i stand til å forstå metodene som de blir brukt? Gi jevnlig tilbakemelding om hvor godt du forstår materialene. Hvordan vil du (og din veileder hvis det er aktuelt) vet om gjennomføringen av planen oppnår opplæringsmålene som er identifisert i planen Er det noen planer for oppfølgingsevaluering, inkludert vurdering av resultatene flere måneder etter at du har fullført planen Oppfølging Etter gjennomføring av planen Dette er ofte den delen av planen som blir neglisjert. I vårt samfunn var det ofte så fokusert på å identifisere det neste problemet å løse, at få av oss har muligheten til å erkjenne vellykkede prestasjoner og feire. Utformingen og denne planen har trolig vært en svært opplysende opplevelse for deg - en opplevelse som har et perspektiv på å lære deg, kan du søke på mange andre arenaer i livet ditt. Gratulerer Er oppfølgingsevalueringsmetoder utført Har du (og din veileder, hvis det er aktuelt) fullført en vellykket opplevelse for å utvikle og implementere en opplærings - og utviklingsplan. Er denne gjennomføringen fullt anerkjent. Vurder informasjonen i avsnittet Belønningssystemer for kategorien av Opplæring og utvikling: For å utvide din kunnskap om dette biblioteket, kan du lese om noen relaterte emner, tilgjengelig fra lenken nedenfor. Hvert av de relaterte emnene inkluderer gratis, elektroniske ressurser. Skann også anbefalte bøkene som er oppført nedenfor. De har blitt valgt for deres relevans og svært praktisk natur. Anbefalte bøker Basics og General Information Field Guide til ledelse og veiledning i virksomheten av Carter McNamara, utgitt av Authenticity Consulting, LLC. Gir trinnvise, svært praktiske retningslinjer for å rekruttere, utnytte og evaluere de beste ansatte for virksomheten din. Inkluderer retningslinjer for å lede deg selv (som styremedlem eller ansatt), andre personer, grupper og organisasjoner. Inkluderer retningslinjer for å unngå utbrenthet - et svært vanlig problem blant ansatte i småbedrifter. Mange materialer i dette bibliotekets emne om bemanning er tilpasset denne boken. Field Guide til ledelse og tilsyn med Nonprofit Staff av Carter McNamara, publisert av Authenticity Consulting, LLC. Gir trinnvise og svært praktiske retningslinjer for å rekruttere, utnytte og evaluere de beste medarbeiderne for ideen din. Inkluderer retningslinjer for å lede deg selv (som styremedlem eller medarbeider), andre personer, grupper og organisasjoner. Inkluderer retningslinjer for å unngå utbrenthet - et svært vanlig problem blant ideelle ansatte. Mange materialer i dette bibliotekets emne om bemanning er tilpasset denne boken. Følgende bøker anbefales på grunn av deres svært praktiske karakter og ofte fordi de inneholder et bredt spekter av informasjon om dette bibliotekstemaet. For å få mer informasjon om hver bok, klikk bare på bildet av boken. Også en boble av informasjon kan vises. Du kan klikke på tittelen på boken i den boblen for å få mer informasjon også. Orientering og opplæring Ansatte Følgende bøker anbefales på grunn av deres praktiske karakter og ofte fordi de inneholder et bredt spekter av informasjon om dette bibliotekstemaet. For å få mer informasjon om hver bok, klikk bare på bildet av boken. Også en boble av informasjon kan vises. Du kan klikke på tittelen på boken i den boblen for å få mer informasjon også.

No comments:

Post a Comment